PROGRAMUL CERCETARE DE EXCELENTA INFOSOC
Contract Nr. 132/02-10-2006
Coordonator UPB

pub.ro

Director Prof.Univ.dr.ing. Dragos Ovidiu KISCK

Partener 1
Institutul de Cercetari Electrotehnice

icpe.ro

Partner 2
Societatea Comerciala de Actionari Electrice


icpe-actel.ro


Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica
mct-excelenta.ro

Centrul National de Management Programe
Tehnologii Informatice si de Comunicatii

cnmp.ro/infosoc.php

Acest proiect complex de cercetare isi propune sa abordeze una din problemele semnificative ale vehiculelor electrice cu baterie reincarcabila, si anume aria legata de cresterea randamentului sistemului electric si de propulsie. Datorita densitatii de energie reduse ale bateriilor electrochimice in comparatie cu carburantii fosili, este necesara utilizarea energiei cat mai eficient posibil, avand ca rezultat cresterea autonomiei vehiculului. Maximizarea randamentului sistemului electric de propulsie va fi realizata prin implementarea in timp real a regulatorului cu logica Fuzzy. Scopul principal al acestui proiect complex de cercetare este proiectarea, validarea si aplicarea tehnologiilor Fuzzy-Sensorless pentru controlul optimal al vehiculului electric cu baterie reincarcabila, care sa permita integrarea/aplicarea acestora in constructia vehiculelor electrice pentru piata de "nisa", pe un simulator experimental. Acest simulator experimental va fi utilizat in vederea testarii si validarii algoritmilor de comanda pentru diferite tipuri de vehicule electrice autonome. De asemenea, pe acelasi simulator se vor putea testa ulterior si metodele de control pentru alte tipuri de vehicule electrice, cum ar fi sistemele de tractiune feroviara.
Obiectivele FUSTOCAT pot fi sintetizate dupa cum urmeaza:
· cercetarea teoretica si experimentala a solutiilor de estimare a parametrilor necesari controlului vehiculului electric (viteza, pozitie, cuplu electromagnetic, flux) in functie de motorul electric de propulsie;
· realizarea simularilor numerice pentru validarea metodelor de estimare propuse;
· definirea si testarea strategiilor inovatoare de control Fuzzy pentru optimizarea consumului de energie al vehiculului electric;
· crearea si dezvoltarea unui simulator experimental care include sistemul de actionare, motoarele de propulsie, mase inertiale, diferite tipuri de sarcina, sisteme de comanda/control cu procesoare digitale de semnal/microcontrolere;
· alegerea solutiei optime pentru propulsia vehiculului electric
Alte obiective secundare sunt:
· furnizarea unei cercetari aplicative de inalt nivel stiintific cu privire la teoriile de reglare Fuzzy;
· fezabilitatea utilizarii procesoarelor de semnal in virgula fixa (spre exemplu: TMS320F20 - Texas Instruments sau similare) pentru un astfel de control complex, reducand semnificativ costurile fata de cazul utilizarii procesoarelor de semnal in virgula mobila, al caror pret poate fi de la 100 ori mai mult ca al procesoarelor in virgula fixa;
· impulsionarea integrarii cercetarii romanesti in comunitatea internationala a colectivelor de cercetare de excelenta.
Rezultatele obtinute in cadrul acestui proiect pot conduce la:
- asimilarea unor solutii de control optimal al sistemelor de transport electric/sisteme de transport inteligente;
- integrarea in fabricatie a vehiculelor electrice cu baterie reincarcabila si in industria din Romania, avand in vedere gama foarte mare de aplicatii ale acestora;
- cresterea competitivitatii economiei si dezvoltarea economica durabila prin realizarea de noi sisteme de transport nepoluante;
- accelerarea procesului de aliniere si integrare tehnologica a agentilor economici conform cerintelor si reglementarilor Uniunii Europene iar simplul fapt ca aceste cercetari, de la elaborarea, evaluarea si contractarea proiectului si pana la realizarea lui se desfasoara in conformitate cu normele europene si se inscrie in prioritatile cercetarilor europene, permite Romaniei sa asigure parteneri performanti in programele de colaborare stiintifica si tehnica si in aliantele tehnologice internationale.

Ultima actualizare: Iunie 26, 2007 .

 
 

 
©Copyright 2005 DSP Control of Electrical Drives Lab@UPB All Rights Reserved
Pentru mai multe informatii, va rugam contactati dragos@dsp-control.pub.ro